Kampaň za erár? Kdo to má? - Změna pro Liberec

Komunální volby se nezadržitelně blíží a s menší či větší intenzitou se rozjíždějí i volební kampaně jednotlivých stran.

S každým zastupitelstvem se stupňuje předvolební populismus, některé strany už prezntovali své kandidátky, některé je budou mít doslova až na poslední chvíli, ale kampaň už visí na billboardech doslova na každém rohu.

Kdo je ale zdaleka nejdál, je Jan Korytář a jeho Změna pro Liberec. Ti dělají kampaň už několik měsíců. A nutno přiznat, že ne špatnou. Už roky si Změna nechává od státu prostřednictvím Ministerstva vnitra platit svůj stranický web, který nazývá protikorupčním webem. Už roky nemá s bojem s korupcí nic společného, ale přesto je tento bulvár a informační žumpa placen z našich daní. Za městské peníze (případně za evropské) jsou už několik měsíců zaměstnáváni všechni možní potřební z různých neziskových organizací na „dotačním oddělení“ pana Korytáře. Lhostejno, že dotací mnoho nepřineslo – důvodem je přeci fakt, že je dle slov pana náměstka ještě pořád hodně „poddimenzované“. Nevadí ani to, že před jeho příchodem na odbor rozvoje byli 4 úředníci, oproti dnešním více než 20, schopni získat pro město násobně více dotací než je tomu za poslední 4 roky. Za městské peníze se už také pod rouškou zjišťování potřeb obyvatelstva uskutečnila řada různých besed, které nejsou ničím jiným, než prezentací exponentů ZpL a výstupy z těchto akcí jsou využívány právě pro potřeby kampaně Změny pro Liberec.

Výše popsané je do jisté míry ještě pochopitelné. Změna je v Liberci u moci a snaží se toho maximálně využít, když jí to ostaní více méně dovolí. Ale s jídlem roste chuť a peněz na kampaň je vždycky málo. Tak proč si ji nenechat zaplatit z městského? Proto přišla Změna pro Liberec s myšlenkou uspořádání dalšího referenda. Už jednou to Změně vyšlo když nastartovala svoji kampaň do komunálu referendem o prodeji letiště. Bylo sice neúspěšné, ale stejně jako tehdy i letos je cesta cílem. Tentokrát to ale Korytářovci doladili k dokonalosti. Vzali si pět bodů svého volebního programu a sbírají podpisy pro uspořádání dalšího referenda. Je to geniální kontaktní kampaň a pokud jim to vyjde, tak jim druhou fázi této kampaně zaplatíme všichni. Málokterá politická strana kandidující do městského zastupitelstva bude mít kampaň za více než 1 mil. korun. Změna pro Liberec bude mít možná kampaň za 1-1,5 mil. zaplacenou z rozpočtu města. Jan Korytář a spol. znovu zahanbují všechny své konkurenty. I kdyby přišli ostatní se sebelepší kampaní, tak si ji na rozdíl od Změny budou muset zaplatit… A když jim to referendum vyjde, tak budou muset ostatní splnit program Změny, i kdyby třeba nechtěli… Váš podpis pod petici může mít poměrně slušnou hodnotu. Pokud Změna získá potřebných 8300 podpisů, tak na každém z nich vydělá až 180 korun. To není špatný výnos…

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Ondřej Červinka | pondělí 4.6.2018 16:59 | karma článku: 20,25 | přečteno: 838x